به گزارش پایگاه خبری تفکیک نیوز به نقل از، پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، « محمد عاشوری » روز شنبه در حاشیه بازدید از شعبه یک تامین اجتماعی قم با اعلام این خبر افزود:خوشبختانه یکی از دستگاههایی که در دولت سیزدهم و در جریان شکلگیری دولت هوشمند خیلی زودتر از مهلت قانونی، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شد، سازمان تامین اجتماعی بود.
وی تصریح کرد: این سازمان با اتصال و اشتراک بانکهای اطلاعاتی خود در پنجره ملی، تا الان قادر به ارایه ۴۲ خدمت برخط به مخاطبان خود شده که در گذشته مجبور بودند با صرف وقت، هزینه و انرژی قابل توجهی خود را برای دریافت خدمات مورد نیاز به مراکز تامین اجتماعی برسانند.
عاشوری تاکید کرد: امروز بسیاری از مخاطبان تامین اجتماعی برای خدماتی چون، دریافت سابقه خدمات بیمه، محاسبه مبلغ مستمری بازنشستگان، بیمه کارگران ساختمانی، خدمات سلامت، پرونده الکترونیک، دریافت تاییدیه از مراجع پزشکی، درخواست کمیسیون پزشکی، هدیه ازدواج و نسخه الکترونیکی دیگر نیاز به مراجعه حضوری به مراکز تامین اجتماعی در شهر و روستا را ندارند و در هر ساعت از شبانه روز و در زمان بسیار کوتاهی، میتوانند این خدمات را بصورت کاملا رایگان دریافت کنند.
وی افزود: در حال حاضر سازمان تأمیناجتماعی در سامانه خدمات الکترونیک و غیرحضوری خود که از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز در دسترس است، قادر به ارائه انواع خدمات بیمهای به تمام بیمهشدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمریبگیران تحت پوشش این سازمان است.
مدیرکل تامین اجتماعی قم از انعقاد قرارداد بیمه اختیاری و پرداخت حق بیمه، انعقاد قرارداد بیمه مشاغل آزاد از جمله بیمه زنان خانهدار و و بیمه دانشجویان و پرداخت حق بیمه، مشاهده حکم و فیش حقوقی بازنشستگان، درخواست هدیه ازدواج، درخواست کمک هزینه وسایل کمک پزشکی، ارسال لیست حق بیمه و پرداخت آن از سوی کارفرمایان، درخواست احتساب سوابق ایام سربازی به عنوان سابقه بیمهپردازی و پرداخت حق بیمه مقرر به عنوان خدمات پرکاربرد نام برد که در حال حاضر بیمهشدگان، کارفرمایان و بازنشستگان برای دریافت این خدمات هیچ نیازی به مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی تأمیناجتماعی ندارند.