به گزارش پایگاه خبری تفکیک نیوز،به نقل از ای اف پی، فرهنگ نویسان فعال در موسسه کولینز اعلام کردند استفاده از این اصطلاح سرعت گرفته و به موضوع برجسته محاورات در ۲۰۲۳ تبدیل شده است.
آلکس بیکرافت مدیرعامل کالینز در این باره می گوید: ما می دانیم «ای آی» طوری در سال جاری مورد توجه بود که به سرعت توسعه یافت و به شکل ایمیل، پخش محتوا یا غیره به بخشی جدانشدانی در زندگی مان تبدیل شده است.
کالینز اعلام کرد واژه سازان این سازمان مخزن داده ای حاوی بیش از ۲۰ میلیارد واژه در متون نوشته شده از وب سایت ها، روزنامه ها، مجلات و کتاب های منتشر شده در سراسر جهان را تحلیل کرده اند.
آنها همچنین محتوایی از رادیو، تلویزیون و محاورات روزمره را در نظر گرفتند و از سوی دیگر هر ماه داده هایی به مخزن ارائه می شد تا به ادیتورهای دیکشنری کالینز در شناسایی واژه های جدید و معانی آنها از زمان نخستین استفاده، کمک کند.
دیگر واژه های انتخابی دیکشنری کالینز « نپو بی بی»(nepo baby) است که به سرعت به اصطلاحی محبوب تبدیل شد. این اصطلاح به معنای فرزندان سلبریتی هایی است که در حوزه هایی که والدینشان فعال بوده اند، به موفقیت دست یافته اند.
«گرید فلیشن» (GreedFlation) دیگر واژه انتخابی این دیکشنری و به معنای شرکت هایی است که طی بحران افزایش هزینه های زندگی برای خود سودآوری می کنند.
واژه های مربوط به شبکه های اجتماعی مانند «دی اینفلوئنسینگ»(de-influencing)به معنای هشدار دادن به کاربران برای اجتناب از برخی محصولات تجاری است.
در ۲۰۲۲ میلادی permacrisis به عنوان واژه سال کالینز انتخاب شد که به معنای یک دوره طولانی از بی ثباتی و بی امنیتی است. در سال ۲۰۲۰ واژه قرنطینه (lockdown) به عنوان کلمه سال انتخاب شد.