استان قمپیشنهاد سردبیر

اجرای 50 برنامه فرهنگی اجتماعی و ارتباطی در تامین اجتماعی قم

رییس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان قم با تبریک فرارسیدن 27 اردیبهشت ماه، روز روابط عمومی و ارتباطات گفت: پیگیری و اجرای 50 برنامه فرهنگی اجتماعی و ارتباطی از جمله فعالیتهای شاخص حوزه روابط عمومی این اداره کل در یک سال گذشته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، ” محمد تلخابی ” در گفت و گویی به مناسبت 27 اردیبهشت ماه، روز روابط عمومی و ارتباطات اظهار کرد: هر سازمانی برای رسیدن به اهداف و حفظ پویایی و حیات خود نیازمند تعامل با مخاطبان درون و برون سازمان است و درک متقابل و تفاهم با مخاطبین ، نقش موثری در بهبود رویه ها و رفع نقاط ضعف و تقویت ارکان موثر آن مجموعه دارد.

به گفته وی سازمان تامین اجتماعی با گستره میلیونی مخاطبان آن، سازمانی توسعه گراست که می تواند با پویائی و تحرک ویژه ، نقش محوری در ارتباطات جامعه عظیم کارگری و کارفرمائی این مرز و بوم داشته باشد.
**وظایف اصلی روابط عمومی
این فعال حوزه روابط عمومی ، مخاطب شناسی، شناخت افکار عمومی، سنجش میزان انتشار پیام، سنجش بازتاب پیام، تدوین برنامه ای مرتبط و ارزیابی برنامه ها را از وظائف اصلی روابط عمومی می داند که در قالب فعالیتهای تبلیغاتی و نمایشگاهی، پژوهش و افکار سنجی، سمعی و بصری، ارتباطات رسانه ای، مدیریتی و آموزشی ، انتشاراتی، ارتباطات مردمی و کارهای ابتکاری و نوآورانه جلوه می یابند.
تلخابی گفت: یک برنامه روابط عمومی موثر و منطقی باید مبتنی بر اهداف روشن و دقیق باشد و مخاطب خاص خود را به درستی شناخته و شیوه ای ارائه نماید تا توجه وی را به خود جلب کند.
وی افزود: در اداره کل تامین اجتماعی استان قم نیز با تاکید بر نقش و اهمیت روابط عمومی در اطلاع رسانی و اطلاع یابی ، در سالهای اخیر تحولاتی بزرگ برای قرار دادن روابط عمومی در مسیر اصلی اش شکل گرفته است.
**روابط عمومی الکترونیک
رییس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان قم با بیان این که ارتباطات رسانه ای، بزرگترین اثر را بر موفقیت یا شکست برنامه روابط عمومی دارند تصریح کرد: فضای جدید رسانه ای، تریبون های بیشتری برای ارتباطات در اختیار روابط عمومی ها قرار داده و می توان از آنها جهت تبلیغات هدفمند استفاده نمود.
وی ادامه داد: گذر از روابط عمومی ساده به الکترونیک و پس از آن روابط عمومی دیجیتال، آنلاین و سایبر سرفصل کاری ساختارهای پویا و به روز است.
تلخابی خاطرنشان ساخت: سهولت ، سرعت گرفتن و فراگیر شدن ارتباطات دلیل تمرکز بر این نوع فعالیت هاست و گامهای خوبی در این مسیر  برداشته شده است که می توان از به روز رسانی سیستم ندای تامین 1420 و ارتقاء آن به اداره ارتباط مردمی و خدمات نوین، به روز رسانی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حتی در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری و حضور گسترده و هدفمند در فضای مجازی و بویژه پیام رسان های داخلی نام برد.
**تغییر رویه ها
وی گفت: در واحدهای روابط عمومی که فعالیت های روتین زیاد است نیاز به مستندسازی و ایجاد رویه های ثابت از اهمیت بسزائی برخوردار می باشد و در همین راستا با تشکیل بایگانی رایانه ای برای نخستین بار گامهای خوبی در مسیر تحقق این امر برداشته شده است.
*حضور فعال در اجرای طرح های سازمانی
تلخابی تاکید کرد: اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان قم به محض ابلاغ طرح های مصوب سازمانی از سوی مرکز با حضور در جلسات فنی و کاری ، مصوبات جلسات را با ریزبینی و نکته سنجی به نحو مطلوب پیگیری کرده است که طرح هایی مانند پرداخت متمرکز مستمری ها، بیمه اتباع خارجی، معاینات قبل از استخدام و خدمات الکترونیک و غیرحضوری در قالب طرح 3070  از جمله این طرح های ملی است.
وی افزود: تهیه و درج خبر در سایت اداره کل و ارسال آن به سایتهای خبری و خبرگزاری ها و نیز نشریات استانی، ارسال پیامک به گروه های هدف، تهیه و توزیع پوستر و بنر و پلاکارد به همراه اطلاع رسانی در فضای مجازی از جمله اقدامات در اجرای مطلوب طرح های سازمان می باشد.
*گسترش و تعمیق همکاری حرفه ای ، سازنده و هدایتگر با فعالان رسانه ای
رییس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان قم اظهار کرد: در سال 1401 بیش از پنج هزار بار اخبار این اداره کل با محوریت اطلاع رسانی قوانین و مقررات در رسانه های گروهی اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و فضای مجازی در سطح استانی و ملی منتشر گردید.
وی گفت: حضور  در برنامه های زنده رادیویی و تلویزیونی صدا و سیمای مرکز قم در سال 1401 و تشریح قوانین ، مقررات و تعهدات مختلف سازمان تامین اجتماعی و همچنین پاسخگویی به سئوالات مردمی برای شنوندگان و بینندگان از جمله فعالیتهایی بود که با همکاری خوب مدیران رسانه ملی در استان قم انجام شد.
تلخابی ادامه داد: در راستای اجرای دغدغه دولت مردمی و خدمتگزار سیزدهم، اداره روابط عمومی این اداره کل تمام قوانین ، بخشنامه ها و آیین نامه های مورد استفاده مخاطبان و شرکای اجتماعی خود را در قالب خبر تهیه و در برخی موارد هم با بازانتشار اخبار ، اطلاع رسانی نموده است.
وی گفت: تمام تعهدات و خدمات سازمان در بخش بیمه ای در قالب خبر و گزارش خبری اطلاع رسانی شده است.

*فعالیت های حوزه سایت اداره کل  WWW.QOM.TAMIN.IR
وی در خصوص فعالیتهای سایت اداره کل تامین اجتماعی قم افزود: با استعانت از خداوند متعال و همکاری تمام همکاران محترم ستادی و شعب تابعه، سایت این اداره کل توانسته است در چندین سال پیاپی در بین بیش از 100 سایت استانی ادارات کل و مدیریت های درمان و بیمارستانهای ملکی سازمان در سراسر کشور به مقام نخست و کسب عنوان « پربازدیدترین » سایت استانی سازمان تامین اجتماعی برسد.
*فعالیت های حوزه فنی و حرفه ای
رییس اداره روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی قم در خصوص فعالیتهای حوزه فنی و حرفه ای این واحد در سال 1401 گفت: پوشش خبری و تصویری 125 برنامه، نشست، جلسه و بازدید ، تهیه و چاپ 45 طرح در قالب پلاکارد و بنر مناسبتی ، تهیه و توزیع  بیش از 130 هزار نسخه بروشور، تراکت و پمفلت اطلاع رسانی تعهدات و خدمات سازمان در شعب تابعه ، به روز رسانی تابلوهای دیجیتال اطلاع رسانی در شعب و بارگزاری تصاویر مراسم مختلف اداره کل در سایت استان از اقدامات انجام شده در این حوزه است.
*تولید و انتشار خبر
وی اظهار کرد: اداره روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل تامین اجتماعی قم در سال گذشته 281 خبر،گزارش و تحلیل از برنامه ها، مراسم، قوانین و آیین نامه های سازمان برای آگاهی مخاطبان تولید و منتشر کرد.
وی افزود: در این راستا با 12 خبرگزاری،20 سایت خبری تحلیلی، 15 نشریه مکتوب و صدا و سیمای مرکز استان قم تعامل ویژه و ارتباط دوسویه برقرار شد.
*استفاده حداکثری از توان فضای مجازی
تلخابی گفت: در سال گذشته بیش از 1105 خبر کوتاه تهیه و با ارجاع لینکی در فضای مجازی منتشر شد که با استقبال گسترده مخاطبان و افزایش کاربران سایت اداره کل مواجه گردید.
*اطلاع رسانی پیامکی
وی اطلاع رسانی پیامکی را یک کار ابتکاری در حوزه روابط عمومی این اداره کل نام برد و تصریح کرد: در سال 1401 با به روز رسانی سیستم پنل پیامکی اداره کل در مجموع چهار میلیون و 90 هزار پیامک در زمینه های مختلف اطلاع رسانی قوانین و مقررات و آگاهی رسانی به مخاطبان و گروههای هدف در خصوص اجرای طرح های مهم ارسال گردید.
وی گفت: اطلاع رسانی پیامکی در سال 1401 در مقایسه با سال پیش از آن بیش از 17 درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا