استان قم

به منظور صیانت از راههای روستایی استان : طرح اسلاری سیل ( روکش حفاظتی آسفالت) محور کوه سفیدقمرودعملیاتی شد

تفکیک نیوز،رئیس اداره راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم عنوان کرد: با اعتباری بالغ بر35میلیاردریال، پروژه روکش حفاظتی آسفالت( اسلاری سیل) درطول 7 کیلومتر از محور روستایی کوه سفید قمرود( بخش مرکزی قم) به مرحله اجرا درآمد

به گزارش  پایگاه خبری تفکیک نیوز به نقل از، روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، فرج قربانی، رئیس اداره راههای روستایی این اداره کل از اجرایی شدن طرح روکش حفاظتی آسفالت( اسلاری سیل) در محور روستایی کوه سفید قمرودخبرداد.
وی درتوضیحی تکمیلی درخصوص خبر فوق اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی بخش مرکزی قم که از قطبهای تولید محصولات کشاورزی و پرورش دام درسطح استان بوده و محورهای آن ازترافیکی ترکیبی( ادوات کشاورزی، وسائط نقلیه باری، خودروهای سواری سبک و…) برخوردارست، ارتقا سطح ایمنی راههای آن، درزمره اولویتهای عمرانی- اجرایی اداره کل متبوع قرار دارد.
قربانی افزود: از آنجا که پروژه های عمران جاده ای، بویژه در حوزه نگهداری سطوح آسفالتی، ضمن افزایش ضریب بهره وری، درکاهش حوادث محتمله جاده ای نقش بسزایی دارند، درقالب طرحی پیمانی نسبت به اجرای روکش حفاظتی آسفالت( اسلاری سیل) در طول 7 کیلومتر از محور روستایی کوه سفید قمرود( بخش مرکزی قم) اقدام شد.
وی روکش حفاظتی اسلاری سیل را درزمره روشهای نوین درزمینه نگهداری از سطوح اسفالتی دانست و گفت: با توجه به وضعیت رویه آسفالت محور کوه سفید ، به منظور افزایش ضریب بهره وری آن، استفاده از این نوع روکش حفاظتی مناسب تشخیص داده و به مرحله اجرا گذاشته شد.
رئیس اداره راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم میزان اعتبار تخصیصی این پروژه را بیش از 35 میلیاردریال دانست و تصریح کرد: تمامی هزینه های اجرایی پروژه روکش حفاظتی آسفالت( اسلاری سیل) از محل اعتبارات سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای تامین شده است.
فرج قربانی درخصوص بازه زمانی تکمیل این پروژه اعلام کرد: باتوجه به ترافیک چشمگیر محور قمرود، تسریع درروند اجرایی این طرح دردستور کار قرار داشته و ان شا… تاپایان تیرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی سرعت مناسب دراجرا، عدم آسیبهای زیست محیطی، صرفه اقتصادی و…از جمله مزایای استفاده از روکش حفاظتی آسفالت( اسلاری سیل) دانست و گفت: این لایه حفاظتی آسفالت ترکیبی از قیر امولسیون، سیمان، آب، مصالح سنگی دانه بندی شده و…. بوده که توسط دستگاهی مخصوص و کاملا ایرانی، بر سطوح جاده ای پاشش و ضمن نفوذ در خلل و فرج آسفالت، از تخریب آن تا حد قابل ملاحظه ای می کاهد.
قربانی درخاتمه تاکید کرد: با توجه به سیال بودن این محلول، پس از پاشش نیازمند بازه زمانی شش ساعته ای جهت بازدهی مناسب می باشد، لذا از مترددین گرامی درخواست میگردد ضمن همکاری با مجریان پروژه، درافزایش ضریب بهره وری آن بارعایت موارد فنی ساعی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا