به گزارش پایگاه خبری تفکیک نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، محمد پورتیموری، سرپرست این اداره کل از آمادگی کامل جهت ارائه خدمات موضوعه و تامین ایمنی وتسهیل سفرهای اربعین حسینی ع دراستان قم خبرداد.
وی درتوضیحی تکمیلی افزود: طی برنامه ای زمانمند که از دوماه گذشته آغاز شد، نسبت به آماده سازی راهها از سویی و تامین ناوگان عمومی سفرهای اربعین و تمهیدات جانبی آن، از سویی دیگر اقدام شد.
پور تیموری ادامه داد: به منظور تامین ایمنی و تسهیل سفرهای اربعین، اقداماتی درقالب بهسازی راهها، تعمیر و نصب تجهیزات ایمنی( تابلوهای ترافیکی، چراغهای راهنمایی، سامانه روشنایی، گاردریل، اجرای خط کشی و …)، ارتقا کمی و کیفی سامانه های نظارت تصویری و کنترل جاده ای( تردد شمار، توزین باردرحال حرکت، تابلوهای پیام متغیر و…)، آرامسازی، اجرای خاکریزهای حائل اجسام صلب و… درسطح محورهای مواصلاتی استان عملیاتی شد.
وی ادامه داد: همچنین جهت ارائه خدمات رفاهی- بهداشتی( نمازخانه، آب آشامیدنی، سرویس های بهداشتی) به زائران گرامی، 7 راهدارخانه درطول راههای استان تجهیز شده اند.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، استقرار اکیپهای راهداری درطول راههای استان طی ایام اربعین را از دیگر اقدامات تمهیدی اداره کل متبوع برشمرد و تصریح کرد: 70 نفر عوامل اجرایی ضمن بهره مندی از60 دستگاه انواع ماشین آلات راهداری ضمن استقرار دراماکن معرف و گشت زنی درطول راهها، نسبت به تامین ایمنی سفرها اقدام می نمایند.
محمد پور تیموری دربخش دیگری از اظهارات خود به آماده سازی 120 دستگاه اتوبوس جهت اعزام زائران اربعین به مرزهای سه گانه با کشور عراق پرداخت و تاکید کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد بازار سیاه فروش بلیط و دیگر سواستفاده های محتمله، فروش بلیط تنها به صورت روزانه و درپایانه مرکزی کوثر شهرستان قم صورت می گیرد.
وی افزود: کاربران محترم به منظور هماهنگی بهتر و عدم ازدحام، قبل از مراجعه به پایانه و اقدام به تهیه و خرید بلیط اتوبوس، به سایت 141 مرکز مدیریت راهها مراجعه و از آخرین وضعیت پایانه اطلاع حاصل نمایند.
.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم با یادآوری این مهم که درتمامی اوقات شبانه روز ناظرین و کارشناسان این اداره کل ضمن استقرار در پایانه ها و ایستگاههای کنترل دروازه ای درطول راههای استان ، آماده پاسخگویی به مراجعات و رسیدگی به شکایات زائران و دیگر کاربران هستند، گفت: سامانه 141 مرکز مدیریت راهها و تلفن ثابت 3000141 نیز درتمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به مراجعات و ثبت شکایات و انتقادات کاربران گرامی هستند.
محمد پور تیموری درخصوص دیگر اقدامات مرتبط با سفرهای اربعین حسینی ع خاطر نشان کرد: با عنایت به هماهنگی های به عمل آمده با ستاد مرکزی ساماندهی سفرهای اربعین ، بزودی دواکیپ از کارشناسان اداره کل متبوع جهت همراهی در ساماندهی نحوه ارائه خدمات ایاب و ذهاب زائران به مرز مهران اعزام خواهند شد.
وی آماده باش چند دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک اداره کل متبوع، جهت اعزام به مرز مهران را از دیگر تمهیدات این اداره کل دانست و یادآور شد: اولویت نخست سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و به تبع آن ادارات کل استانی، طی ایام سفرهای اربعین حسینی ع تامین ایمنی سفرها و ارائه خدمات مطلوب به زائران است.
پور تیموری تشدید نظارتها بر نحوه ارائه خدمات دراماکن خدماتی بین راهی را از دیگر اقدامات مستمر طی ایام سفرهای اربعین برشمرد و تصریح کرد: درقالب کمیته نظارت استانی که متشکل از نمایندگان ادارات کل علوم پزشکی، میراث فرهنگی، راهداری و حمل ونقل، ستاد اقامه نماز، انجمن صنفی مجتمع های بین راهی است نسبت به رصد و پایش نحوه ارائه خدمات( نمازخانه ها، سرویسهای بهداشتی، سالنهای عمومی، محوطه های بیرونی و …) دراماکن خدماتی بین راهی اقدام می شود.
نظر خود را ارسال کنید