استانها

رئیس اداره ایمنی راهها و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم از تکمیل طرح بزرگ جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران خبرداد

رئیس اداره ایمنی و حریم محورهای برونشهری استان قم اعلام کرد: با اعتباری بالغ بر 890 میلیارد ریال ، 11 هزار و 860 قطعه نیوجرسی مفصلی، جایگزین 34 هزار شاخه گاردریل رفوژ آزادراه قم- تهران شد

به گزارش پایگاه خبری تفکیک نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، رئیس اداره ایمنی راهها و حریم این اداره کل از تکمیل طرح بزرگ جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران خبر داد.
سید حسن خلیلی نیا ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به ضرورت ایمن سازی حداکثری آزادراه قم- تهران که سومین محورترافیکی کشور است، طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران، از اسال 95 و در 4 فاز عملیاتی شد.
وی بایادآوری این مطلب که طول حوزه مسئولیتی استان قم در آزادراه قم- تهران، 65 کیلومتر می باشد، مطرح کرد: درفاز نخست از اجرای پروژه ، 2340قطعه نیوجرسی مفصلی( 4تا 6 متری) در 13 کیلومتر از رفوژ آزادراه قم- تهران جایگزین گاردریل‌های موجود شد.
خلیلی نیا افزود: همچنین در طول 13 کیلومتر از اجرای فاز نخست، 6812 شاخه گاردریل دردوطرف رفوژ آزادراه قم- تهران جمع آوری شد.
رئیس اداره ایمنی راهها و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم طول فاز دوم از طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران را 14 کیلومتر عنوان کرد و گفت: طی فاز دوم طرح2520 قطعه نیوجرسی مفصلی جایگزین ، 7336 شاخه گاردریل دردوطرف رفوژ این آزادراه مهم کشور شد.
سید حسن خلیلی نیا درادامه به مشخصات فنی – اجرایی فاز سوم از طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران اشاره و اظهار داشت: طی سومین مرحله از اجرای طرح که طول آن 13 کیلومتر است، 6812 شاخه گاردریل جای خودرا به 2500 قطعه نیوجرسی مفصلی 3 تا 6 متری داد.
وی طول مسیر اجرایی فاز چهارم پروژه را 25 کیلومتر اعلام و تصریح کرد: از ویژگی های فاز چهارم از طرح جایگزنی نیوجرسیهای مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران، طول مسیر پروژه است که با توجه به پیگیری‌های مجدانه عوامل دخیل، اجرا و به بهره برداری رسید.
وی تعداد نیوجرسی‌های مفصلی جایگزین شده در فاز چهارم را 4500 قطعه 4 تا 6 متری عنوان و ادامه داد: در طول مسیر اجرایی فاز چهارم، 13 هزار شاخه گاردریل ازدوطرف رفوژ آزادراه قم- تهران جمع آوری شده است.
خلیلی نیا اعتبار تخصیصی پروژه جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم- تهران را درمجموع بالغ بر 890 میلیارد ریال عنوان و خاطر نشان ساخت: درتمامی مسیر اجرایی پروژه در رفوژ آزادراه قم- تهران، نسبت به پاکسازی و ایجاد بستر بتنی جهت استقرار نیوجرسی‌های مفصلی اقدام به عمل آمد.
وی حجم بتن بستر سازی جهت استقرا نیوجرسی‌های مفصلی در رفوژ آزادراه قم- تهران را 18 هزار متر مکعب اعلام و افزود: نیوجرسی‌های مفصلی به دلیل ساختار بتنی، وزن زیاد، ارتفاع مناسب و مفصل فلزی تعبیه شده دردوطرف، از ضریب ایمنی مناسبی جهت جلوگیری از انحراف و ورود خودرو به لاین مقابل برخوردار است.
رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم محورهای برونشهری استان قم تامین ایمنی سفرهای برونشهری و کاهش حداکثری سوانح جاده‌ای را ماموریت اصلی سازمان متبوع دانست و تاکید کرد: بی شک تجهیزات ایمنی از ملزومات تامین سفری ایمن است اما باید توجه داشت عامل اصلی بسیاری از سوانح جاده‌ای خطای انسانی و کم توجهی کاربر به مقررات موضوعه است، لذا از تمامی عزیزان درخواست می شود نسبت به رعایت جوانب ایمنی ساعی تر از گذشته ظاهر شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا