به گزارش پایگاه خبری تفکیک نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم، رئیس اداره ایمنی راهها و حریم این اداره کل از تکمیل طرح بزرگ جایگزینی نیوجرسیهای مفصلی با گاردریلهای رفوژ آزادراه قم- تهران خبر داد.
سید حسن خلیلی نیا ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به ضرورت ایمن سازی حداکثری آزادراه قم- تهران که سومین محورترافیکی کشور است، طرح جایگزینی نیوجرسیهای مفصلی با گاردریلهای رفوژ آزادراه قم- تهران، از اسال 95 و در 4 فاز عملیاتی شد.
وی بایادآوری این مطلب که طول حوزه مسئولیتی استان قم در آزادراه قم- تهران، 65 کیلومتر می باشد، مطرح کرد: درفاز نخست از اجرای پروژه ، 2340قطعه نیوجرسی مفصلی( 4تا 6 متری) در 13 کیلومتر از رفوژ آزادراه قم- تهران جایگزین گاردریلهای موجود شد.
خلیلی نیا افزود: همچنین در طول 13 کیلومتر از اجرای فاز نخست، 6812 شاخه گاردریل دردوطرف رفوژ آزادراه قم- تهران جمع آوری شد.
رئیس اداره ایمنی راهها و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم طول فاز دوم از طرح جایگزینی نیوجرسیهای مفصلی با گاردریلهای رفوژ آزادراه قم- تهران را 14 کیلومتر عنوان کرد و گفت: طی فاز دوم طرح2520 قطعه نیوجرسی مفصلی جایگزین ، 7336 شاخه گاردریل دردوطرف رفوژ این آزادراه مهم کشور شد.
سید حسن خلیلی نیا درادامه به مشخصات فنی – اجرایی فاز سوم از طرح جایگزینی نیوجرسیهای مفصلی با گاردریلهای رفوژ آزادراه قم- تهران اشاره و اظهار داشت: طی سومین مرحله از اجرای طرح که طول آن 13 کیلومتر است، 6812 شاخه گاردریل جای خودرا به 2500 قطعه نیوجرسی مفصلی 3 تا 6 متری داد.
وی طول مسیر اجرایی فاز چهارم پروژه را 25 کیلومتر اعلام و تصریح کرد: از ویژگی های فاز چهارم از طرح جایگزنی نیوجرسیهای مفصلی با گاردریلهای رفوژ آزادراه قم- تهران، طول مسیر پروژه است که با توجه به پیگیریهای مجدانه عوامل دخیل، اجرا و به بهره برداری رسید.
وی تعداد نیوجرسیهای مفصلی جایگزین شده در فاز چهارم را 4500 قطعه 4 تا 6 متری عنوان و ادامه داد: در طول مسیر اجرایی فاز چهارم، 13 هزار شاخه گاردریل ازدوطرف رفوژ آزادراه قم- تهران جمع آوری شده است.
خلیلی نیا اعتبار تخصیصی پروژه جایگزینی نیوجرسیهای مفصلی با گاردریلهای رفوژ آزادراه قم- تهران را درمجموع بالغ بر 890 میلیارد ریال عنوان و خاطر نشان ساخت: درتمامی مسیر اجرایی پروژه در رفوژ آزادراه قم- تهران، نسبت به پاکسازی و ایجاد بستر بتنی جهت استقرار نیوجرسیهای مفصلی اقدام به عمل آمد.
وی حجم بتن بستر سازی جهت استقرا نیوجرسیهای مفصلی در رفوژ آزادراه قم- تهران را 18 هزار متر مکعب اعلام و افزود: نیوجرسیهای مفصلی به دلیل ساختار بتنی، وزن زیاد، ارتفاع مناسب و مفصل فلزی تعبیه شده دردوطرف، از ضریب ایمنی مناسبی جهت جلوگیری از انحراف و ورود خودرو به لاین مقابل برخوردار است.
رئیس اداره ایمنی راهها و حریم محورهای برونشهری استان قم تامین ایمنی سفرهای برونشهری و کاهش حداکثری سوانح جادهای را ماموریت اصلی سازمان متبوع دانست و تاکید کرد: بی شک تجهیزات ایمنی از ملزومات تامین سفری ایمن است اما باید توجه داشت عامل اصلی بسیاری از سوانح جادهای خطای انسانی و کم توجهی کاربر به مقررات موضوعه است، لذا از تمامی عزیزان درخواست می شود نسبت به رعایت جوانب ایمنی ساعی تر از گذشته ظاهر شوند.
نظر خود را ارسال کنید