جامعه

اجرای طرح «عطر انتظار» به مناسب 9 ربیع‌الاول در مدارس

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به همزمانی شروع مهر با 9 ربیع‌الاول، طرح «عطر انتظار» با کمک دانش‌آموزان و راهبری مدیران و مربیان پرورشی در مدارس اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تفکیک نیوز، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو در مورد برنامه‌ریزی‌ها برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: این اداره‌کل از مدت‌ها قبل برای شروع مهر برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه اقامه نماز در مدارس از جمله موضوعات است، گفت: برپایی نماز جماعت در مدارس یک فرآیند ترکیبی از آموزش، تبلیغ و ترویج است و در این امر همکاری اولیا و نهادهای تربیتی را مطالبه می‌کنیم.

باقری با اشاره به وجود حدود 120 هزار مدرسه در کشور، افزود: حدود 70 هزار مدرسه در آستانه بازگشایی مدارس غبارروبی می‌شود؛ همچنین در شرف ساماندهی امام جماعت مدارس هستیم که تعداد آنها در سال گذشته حدود 57 هزار نفر بود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در مورد فعالیت‌های عترت نیز بیان کرد: با توجه به همزمانی شروع مهر با نهم ربیع الاول، سال مهدوی را پیش رو خواهیم داشت و طرح عطر انتظار با کمک دانش‌آموزان و راهبری مدیران و مربیان پرورشی مدارس اجرایی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: مدرسینی که در بنیاد مهدی موعود تربیت شده‌اند به کمک مدارس خواهند آمد و به شبهات دانش‌آموزان درباره مهدویت پاسخ خواهند داد. همچنین سال گذشته برای اولین بار مسابقات گفتمان مهدوی در مدارس راه‌اندازی شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و برای امسال نیز با قوت بیشتر پیگیری خواهد شد.

باقری در مورد دارالقرآن‌ها و فعالیت‌های قرآنی یادآور شد: حدود 80 هزار دارالقرآن در سطح کشور وجود دارد که در طول سال فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: امسال معاونت پرورشی، طرح جامع پرورشی فراگیر را به مدیران مدارس ارائه داده است و 5 هدف و وظیفه تربیتی مشخص را برای مدیران قائل شده‌ است؛ خرد ورزی، امید، ایمان، نشاط و هویت 5 وظیفه تربیتی است که ذیل هر وظیفه یک فعالیت اولویت‌دار و واجب تعریف شده است و مدیر می‌تواند فعالیت‌ها و اقدامات مختلفی را بر اساس نیاز دانش‌آموزان برای آن وظیفه انجام دهد و این فعالیت‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا