به گزارش پایگاه خبری تفکیک نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، محمد عاشوری روز سه شنبه در بازدید از کانون بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی قم، بازنشستگان را گنجینههای خرد و تجربه دانست و تعامل هرچه بیشتر سازمان و بازنشستگان را لازم و ضروری دانست.
وی تعامل سازمان تامین اجتماعی با کانون بازنشستگان را ضروری دانست و افزود: دغدغه های بازنشستگان به عنوان بخش بزرگی از جامعه مخاطبان سازمان همواره برای مدیران تامین اجتماعی مهم بوده و ما خود را ملزم به پیگیری و رفع مشکلات این عزیزان می دانیم.
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: سازمان تامین اجتماعی تاکنون بیش از 50 خدمت الکترونیک در مجموعه بیمه و درمان ارائه نموده که علاوه بر کاهش روزانه هزاران سفر درون شهری بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران، سهم بزرگی در کاهش آلودگی هوا و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی در این ایام کرونایی داشته است.
رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی استان قم نیز در این دیدار گفت: فعالیت های تامین اجتماعی در استان قم مطلوب بوده و بازنشستگان از خدمات رسانی این سازمان رضایت دارند.
تقی نصیری با ارائه گزارشی از اقدامات این کانون برای ارائه خدمات به مستمری بگیران تصریح کرد: کانون در دوره فعالیت جدید، عزم خود را برای خدمت به بازنشستگان و تسهیل فرایندهای خدمت رسانی به آنان جزم کرده و توانسته با افدامات مختلف فرهنگی اجتماعی، رضایت نسبی مستمری بگیران را فراهم کند.
در این دیدار مسائل مختلف از جمله افزایش تعداد و مبلغ وام بازنشستگان، صدور کارت شناسایی متحدالشکل برای مستمری بگیران و پیگیری اعزام بازنشستگان به اردوی فرهنگی مشهد مقدس در قالب کاروان کرامت رضوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده در استان قم 806 هزار تَن زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که خدمات مختلف بیمه ای و درمانی را دریافت می کنند.
بر اساس این گزارش مدیرکل تامین اجتماعی با حضور در بین مراجعان به این کانون، در گفتگویی رو در رو و بدون واسظه با مردم پای صحبت ها و مشکلات آنان نشست و دستور پیگیری و اقدام لارم را صادر کرد.
سازمان تامین اجتماعی در استان قم دارای 4 شعبه اصلی ، 2 شعبه اقماری، 5 کارگزاری رسمی و 4 مرکز ملکی درمانی دارد.