استان قم

درمقایسه با سال 1401 اعلام شد: افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل ونقل جاده ای استان قم

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم عنوان کرد: طی سال 1402 بیش از 177 پرونده تخلفات حمل ونقل جاده ای استان قم رسیدگی شده که درمقایسه با سال 1401 ( 147 پرونده)، 20 درصد افزایش یافته است

به گزارش پایگاه خبری تفکیک نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، حمزه میناپور، رئیس اداره حقوقی این اداره کل از افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل ونقل عمومی جاده ای استان قم خبرداد.
وی ضمن اعلام خبر فوق افزود: طی سال 1402 افزون بر 177 پرونده تخلفات اعلامی بخش حمل ونقل عمومی جاده ای دراستان قم رسیدگی شد که درمقایسه با سال 1401( 147 پرونده) 20 درصد افزایش داشته است.
میناپور اضافه کرد: پرونده های تخلفات اعلامی دربخش حمل ونقل عمومی جاده ای درقالب کمیسیونهای مواد 11( رانندگان ناوگان)، 12( شرکتهای حمل ونقل جاده ای ) و 14 ( مالکان ناوگان) مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرند.
وی ادامه داد: از مجموع 177 تخلف رسیدگی شده طی سال 1402، بیش از 70 پرونده دربخش حمل ونقل عمومی کالا و 107 پرونده درحوزه جابجایی مسافر بوده است.
رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم دربخش دیگری ازاین خبر اظهارداشت: از مجموع 177 پرونده رسیدگی شده درحوزه حمل ونقل جاده ای ( کالا و مسافر) استان قم، 82 مورد به جرایم نقدی، 6 مورد به تعلیق زمانمند فعالیت، 53 مورد به تذکر و مابقی موارد( 36 پرونده) به عدم احراز تخلف حکم صادر شد.
حمزه میناپور با یادآوری این مهم که فعالیتهای حوزه حمل ونقل جاده ای توسط سامانه های هوشمند جاده ای به طور مستمر رصد و پایش می شوند، عنوان کرد: با وجود گستره چشمگیر سامانه های هوشمند جاده ای، نظارت، رصد و پایش فعالیتهای حوزه حمل ونقل عمومی به صورت فیزیکی و درقالب طرحهای کنترل دروازه ای ، توسط کارشناسان و نظار اداره کل متبوع درتمامی اوقات سال اجرا می شوند.
وی افزود: طرح های کنترل دروازه ای درگلوگاههای جاده ای، ورودی پاسگاههای پلیس راه، پایانه ها مسافری و دفاترحمل ونقل کالا و فروش بلیت، طی بازه های زمانی تعریف شده اجرا می شوند.
میناپور ادامه داد: درطرح کنترل دروازه ای ، اسناد حمل ونقلی رانندگان و ناوگان( کارت هوشمند، صورت وضعیت، بارنامه و …) و همچنین تجهیزات ایمنی ناوگان( کمربند ایمنی، کپسول اطفا حریق، شیشه ها، آج لاستیکها و …) مورد بررسی قرار می گیرند.
وی از دیگر موارد موضوعه که درطرحهای نظارتی حوزه معاونت حمل ونقل عمومی جاده ای مورد توجه قرار می گیرند به نوع برخورد و تعامل متولیان امر حمل ونقل عمومی با کاربران جاده ای اشاره کرد و تاکید نمود: با وجود رصد و پایش موارد موضوعه توسط نظار و کارشناسان حوزه معاونت حمل ونقل، کاربران محترم درصورت مشاهده هرنوع تخلف می توانند به دفاتر نمایندگی های ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مستقر درپایانه ها و…مراجعه و درصورت عدم دسترسی با سامانه تلفن گویای 141 مرکز مدیریت راهها که در تمامی اوقات شبانه روز پاسخگوی مراجعات تلفنی هموطنان عزیزند، تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا