استان قم

مدیرکل تامین اجتماعی قم: دهه فجر فرصت مناسبی برای پاسخگویی مسوولان است

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: سالگرد پیروزی انقلاب و دهه فجر فرصت مناسبی برای ارایه عملکرد مدیران و پاسخگویی به مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، ” محمد عاشوری ” در برنامه زنده رادیوتلویزیونی ” تجلی خدمت” صدا و سیمای مرکز قم اظهار داشت: دهه فجر هر سال فرصت مغتنمی برای بازبینی و کنکاش عملکرد اداره کل تامین اجتماعی استان قم و شناسایی نقاط قوت و ضعف احتمالی است. این دهه مبارک در عین حال موقعیت ممتازی برای جلب توجه مسئولان، نهاد های تصمیم گیر و تصمیم ساز استان به اهمیت موضوع تامین اجتماعی و ایجاد نوعی وفاق و مشارکت جمعی برای حل چالش ها و دغدغه های این حوزه است.
وی با بیان این که دهه فجر نمادی از معرفی خدمات و دستاورهای دستگاههای اجرایی به افراد جامعه است تاکید کرد: در این ایام مردم از چگونگی ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی که در قبال حق بیمه به آنان ارائه می شود، مطلع شده و نسبت به امکان استفاده بهینه از خدمات آشنا می گردند.
وی اظهار کرد: تا پایان آذرماه امسال 248 هزار نفر بیمه شده اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان قم هستند که در گروه‌های اجباری، اختیاری، حرف و مشاغل و آزاد، رانندگان، بافندگان، کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنفی، باربران، خادمان مساجد، زنبورداران، بیمه بیکاری و بیمه توافقی قرار گرفته‌اند و در این بخش نسبت به سال 57 با رشدی معادل 21 برابر مواجه هستیم.
وی جمعیت کنونی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان قم را 815 هزار و 512 تَن عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه به سال 57 رشد حدود 20 برابری داشته است.
عاشوری افزود: در حال حاضر 14 هزار و 964 کارگاه فعال در استان قم مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و برای کارگران خود حق بیمه واریز می کنند و رشد 15 برابری را نسبت به سال 57 شاهد هستیم.
وی تعداد کنونی مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان قم را 59 هزار تن عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این رقم در مقایسه با سال 57 در حدود 200 برابر رشد داشته است.
مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: در ابتدای انقلاب فقط 2 مرکز ملکی تامین اجتماعی در قم وجود داشت که هم اکنون این رقم به 18 مرکز ملکی بیمه ای و درمانی مجهز رسیده است.
وی در خصوص نحوه ارائه خدمات به مردم افزود:در ابتدای انقلاب تمام امور خدمت رسانی به صورت دستی انجام می شد و هم اینک به برکت انقلاب اسلامی و نوآوری در این حوزه، بسیاری از امور خدمت رسانی به مردم در تامین اجتماعی استان بصورت مکانیزه و غیرحضوری شده است.
وی از اجرای کامل طرح 3070 در مجموعه تامین اجتماعی در استان قم خبر داد و تصریح کرد: طرح ۳۰۷۰ با هدف کاهش مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان اجرایی شد. این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، توانسته است بیش از ۷۰ درصد مراجعه به شعب و کارگزاری‌های این سازمان در استان قم را کاهش دهد.
مدیرکل تامین اجتماعی قم از اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در استان خبر داد و افزود: در طرح «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» که زنان خانه‌دار، دختران و دانشجویان بین سنین ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند، امسال پنج هزار و ۶۰۳ نفر در این استان جذب شدند.
محمد عاشوری افزود: اجرای طرح «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به‌عنوان یکی از این اقدامات حمایتی سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم است که توانست گروه‌های مغفول مانده از بیمه‌های اجتماعی اعم از دانشجویان و زنان خانه‌دار را تحت حمایت این نهاد بیمه‌گر قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا