به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم به نقل از ایرنا، محمد عاشوری روز سهشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این راستا ۶۳۰ میلیون تومان نیز به مشمولان و افراد تحت تکفل این جمعیت پرداخت شدهاست.
وی اضافه کرد: حدود ۹۶ درصد از این اسناد از طریق درخواست غیرحضوری انجام پذیرفتهاست.
وی بیان کرد: بر اساس «بند ۱۰ ماده ۲ قانون تامین اجتماعی» وسایل کمک پزشکی (پروتز و اروتز) بهمنظور اعاده سلامت، جبران نقص جسمانی یا تقویت یکی از حواس انسانی به کار میرود و بیمهشدگان اجباری، اختیاری، توافقی، رانندگان، کارگران ساختمانی، مقرریبگیران بیمه بیکاری، مستمریبگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی، بازماندگان و افراد تحت تکفل این جمعیت مشمول دریافت کمک هزینه اروتز و پروتز سازمان تامیناجتماعی میشوند.
عاشوری ادامه داد: واجدان شرایط با داشتن اصل گواهی تجویز پزشک متخصص مرتبط، شامل مشخصات بیمار، تاریخ تجویز، نوع بیماری و ضرورت درمانی نیاز به پروتز و اروتز، اصل فاکتور خرید شامل درج مشخصات بیمار و مشخصات کامل پروتز و اروتز که ممهور به مهر فروشنده باشد و اصل کارت گارانتی، همچنین مدارک و مستندات تشخیصی و درمانی مورد استناد پزشک معالج میتوانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir و ورود به منوی بیمهشدگان/حمایتهای کوتاهمدت/درخواست کمک هزینه پروتز و اروتز، نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: همه فرآیندها اعم از دریافت درخواست، معرفی بیمه شده به مرجع پزشکی در صورت نیاز، دریافت پاسخ مرجع پزشکی، دریافت شماره حساب بانکی و پرداخت هزینه یادشده بهصورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام میشود و بیمهشده در مواردی که پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی مستلزم تایید مرجع پزشکی باشد، فقط یک بار باید به مرکز درمانی مربوطه مراجعه کند.
وی با اشاره به ضرورت ارائه مدارک اعلامی سازمان تامین اجتماعی مبنی بر دریافت این کمکهزینه، گفت: مدارک اعلام شده از جانب تامین اجتماعی همچون مستندات تشخیصی و درمانی مورد استناد پزشک معالج برای ثبت درخواست در سامانه نامبرده و نیز دریافت این اعتبار ضروری است.