
به گزارش پایگاه خبری تفکیک نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، علی احمدی جبلی، رئیس توسعه اداره ایمنی راه های این اداره کل از عملیاتی شدن طرح خط کشی نهایی آزادراه قم – کاشان خبرداد.
وی ضمن اعلام خبر فوق افزود: آزادراه قم – کاشان به دلیل موقعیت جغرافیایی از محورهای اصلی – شریانی کشور است که نقش مهمی در اتصال نواحی مرکزی و جنوبی کشور با سایر مناطق دارد.
احمدی جبلی در ادامه به ترافیک ترکیبی و غالبا نیمه سنگین این آزادراه اشاره کرد و گفت: آزادراه قم – کاشان در زمره معدود آزادراه های کشور است که که از ترافیک خودروهای نیمه سنگین حمل کالا برخوردارست.
وی اضافه کرد: با توجه به ترافیک چشمگیر و عبور خودروهای نیمه سنگین حمل بار از این آزادراه ترانزیتی، صیانت و ارتقا ایمنی آن با اولویتی دوچندان در دستور کار قرار دارد.
رئیس اداره توسعه ایمنی راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم در ادامه به طرح بهسازی این آزادراه که از سال 1402 آغاز شده پرداخت و توضیح داد: نظر به اجرایی شدن روکش نهایی آسفالت در این آزادراه، طرح خط کشی نهایی آن در قالب خطوط سرد و گرم عملیاتی شده است.
علی احمدی جبلی با یادآوری این مهم که طرح خط کشی در 8 باند رفت و برگشت آزادراه قم – کاشان اجرا می شود تصریح کرد: درمجموع طول خطوط اجرایی 800 کیلومتر است که 400 کیلومتر از آن به صورت گرم و 400 کیلومتر هم به طور اسپری خط سرد اجرا می شود.
وی میزان اعتبار اجرایی این پروژه را بالغ بر 500 میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: تمامی اعتبار این طرح از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تامین شده است.
احمدی جبلی در خصوص بازه زمانی تکمیل طرح خط کشی آزادراه قم – کاشان گفت: با عنایت به درپیش بودن ایام بارشی سال، تلاش جمعی عوامل اجرایی بر آن است که فاز اول این طرح تا پایان آذر ماه امسال اجرا و تکمیل گردد.
وی درخاتمه تاکید کرد: از عوامل اصلی در ماندگاری خطوط ترافیکی، عدم عبور خودرو از روی آنها بویژه در ساعات اولیه بعد از اجرا می باشد، لذا از کاربران محترم درخواست می شود ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، تعامل و همکاری لازم با مجریان پروژه را لحاظ فرمایند.
گفتنی است از سال 1403 مسئولیت نگهداری آزادراه قم – کاشان، از بخش خصوصی، منفک و به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم واگذار گردیده است.
